Centre Socioeducatiu

Recurs orientat a nens i nenes  amb edats compreses entre 6 i 16 anys, de dilluns a divendres, fora de l’horari escolar. El centre socioeducatiu és un espai d’aprenentatge i desenvolupament, format per tres espais diferenciats:  un espai d’acompanyament escolar mitjançant activitats educatives i de diversió així com una estona de berenar conjunt potenciant i treballant hàbits d’alimentació saludable. Un espai dedicat a activitats relacionades amb la gestió de les emocions, la comunicació i el treball de les habilitats socials. Es finalitza oferint un espai de tancament, a partir del “Cercle de Paraula” on els nens i nenes poden compartir i expressar els seus sentiments.

L’equip educatiu format per educadors i educadores socials,  treballa paral·lelament amb les famílies, escoles o altres serveis, per assegurar una intervenció de qualitat realitzant un seguiment individualitzat de cada nen/a.

Espai familiar

Des del recurs es treballa per acompanyar i donar suport a les necessitats bàsiques de les famílies, al seu entorn emocional i l’estructura familiar que les envolta. Pels infants, el joc, l’espai lliure, l’oci de qualitat i els espais compartits amb la resta del nucli familiar, esdevenen espais, experiències, estructures bàsiques i necessàries per al seu desenvolupament. La missió educativa es basa en un acompanyament que motivi una transformació positiva i de millora per la familia. Es recullen els objectius a treballar a partir de la redacció dels Plans Educatius Familiars consensuats entre l’equip, la familia i la resta de recursos que acompanyen a la familia.

Casals i Colònies

Durant les vacances escolars, la Fundació segueix oferint els seus serveis gratuïts realitzant el Casal d’Estiu, al mes de juliol i agost. Dintre de la programació s’ofereixen activitats als hotels H10 (taller de cuina, visita cultural i activitat de ball) així com sortides pel territori, piscines, activitats esportives …etc.

Durant el mes d’agost s’ofereix una setmana de colònies gratuïtes, gràcies a la col·laboració de la Fundació Pere Tarrés que facilita allotjament a una casa rural amb monitors/es de l’entitat i activitats lúdiques organitzades. S’aprofita per seguir treballant hàbits saludables en totes les rutines (higiene, alimentació, etc.) fomentant l’autonomia del grup.

Formen part:
Col·laboren: